Hur går det till när du söker ett jobb hos oss? Du ska vara säker på att du har sökt rätt jobb för dig - och vi vill bara säkra på att du är rätt för jobbet. Så här ser rekryteringsprocessen ut.
1. Under jobba här/lediga tjänster hittar du alla våra lediga jobb. Finns det ingen tjänst som du är intresserad av kan du göra en intresseanmälan. Då finns du sökbar för oss när vi behöver nya medarbetare framöver. Du kan även prenumerera på våra lediga jobb för att inte missa något. En vanlig fråga är om vi utbildar till väktare, och det står alltid i jobbannonsen vad som gäller. Klicka här för att komma till lediga tjänster.
2. När du har skickat in en ansökan tittar vi på om din bakgrund och erfarenhet matchar den profil vi söker. Vissa allmänna krav är alltid kopplade till den tjänst du söker. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och ber dig därför komplettera ditt cv med ett personligt brev, där du berättar varför du söker tjänsten och hur dina erfarenheter passar in.
3. Om du matchar profilen kan du bli kontaktad och inbjuden till en intervju. Syftet med intervjun är att vi ska få en bättre bild av dig och att du ska få mer information om oss och jobbet.
4. Inför intervjun ber vi dig att beställa ett personbevis för anställning. Det gör du här. Vi önskar också att du tar med dig ett utdrag ur belastningsregistret, polisens pdf-blankett för beställning laddas ned här. Du kan även även använda polisens e-tjänst, klicka här. Övriga handlingar du bör ha med dig till intervjun är gymnasiebetyg, körkort eller annan ID-handling, ev. utbildningsbevis för genomförda branschutbildningar, kontaktuppgifter till två referenser, uppehålls- samt arbetstillstånd (om du inte är svensk medborgare).
5. Rekryteringsprocessen kan innehålla ett testpaket med färdighetstester. De varierar beroende på vilken typ av tjänst du sökt. De mejlas i sådana fall till dig.
6. Efter intervjun kontaktar vi dina referenser. Tillgång till utvärderingen har rekryterande chef/medarbetare, och är en del i helhetsbedömningen i rekryteringen. Utvärderingen sparas i 24 månader.
7. En anställning på Avarn Security förutsätter att du är helt drogfri samt att du blir godkänd av länsstyrelsen. Det innebär bland annat att du inte bör ha någon anmärkning i belastningsregistret, är fri från betalningsanmärkningar och inte heller är misstänkt för brott. Vi genomför alltid en ekonomisk kontroll av de kandidater vi vill gå vidare med.
8. Under den första tiden i företaget får du en introduktion till företaget.
Du kommer även att få utbildning på ditt arbetsställe/objekt så att du känner dig trygg med dina arbetsuppgifter.
Varmt välkommen att söka till oss på Avarn Security!