Avarn Securitys larmcentraler är knutpunkten där alla inkommande larm och ärenden hanteras för att skapa ökad säkerhet och trygghet hos våra kunder. Vi tar emot larm från privatpersoner och företag.
Alltid på plats
Våra larmoperatörer svarar dygnet runt, årets alla dagar, och hanterar över 1,6 miljoner samtal per år. Vid incidenter underrättar vi kunden och agerar direkt på det som händer för att minimera skador och kostnader. Exempel på larm som vi tar emot är överfalls-, inbrotts-, hiss-, driftstoppslarm.
Telefonisttjänster och fastighetsjour
Våra operatörer svarar i telefon när din egen personal inte finns på plats. På det sättet kan ditt företag hålla en hög servicenivå gentemot dina kunder. Det är en tjänst som både små och större bolag nyttjar. Vi erbjuder följande tjänster för att avlasta din verksamhet:
- Fastighetsjour
- Störningsjour
- Felanmälan
- Telefonpassning
- Radiopassning
- Kameraverifiering
- Säkerhetskontroller
Service dygnet runt
Våra abonnemangsformer ger tillgång till 24-timmarsservice i form av våra larmoperatörer, liksom vår bemannade kundtjänst. Kundtjänst finns på plats dagtid för att hjälpa till med ändringar av abonnemang och kunduppgifter. Allt för att det ska gå snabbt och smidigt när larmet går.